Stel je voor, jouw campagne wordt door heel Nederland gedeeld en is hét gespreksonderwerp van de dag, dat is het ultieme doel van viral marketing. Het is een vrij nieuwe marketingtechniek, waarbij een campagne zich als een soort van virus over het internet verspreidt.
De voordelen van viral marketing
Viral marketing heeft als grote voordeel dat het relatief weinig geld kost en een enorm effect kan hebben. Veel jongeren zijn erg actief online, dat maakt viral marketing een perfecte techniek voor bedrijven die een jongere doelgroep willen benaderen. Viral marketing kan je een grotere naamsbekendheid geven en kan ook heel goed werken wanneer een nieuw product gelanceerd wordt.
Tips voor jouw viral marketing campagne
Een viral marketing campagne is dus succesvol wanneer verschillende mensen door jouw idee of marketing boodschap ‘besmet’ worden en deze doorgeven aan hun omgeving. Het is dus belangrijk dat jouw boodschap inspireert en makkelijk te delen is. Een andere tip is om voor een kleine, specifieke doelgroep te kiezen. Door een campagne te creëren die een speciaal publiek heel erg aanspreekt, groeit de kans dat de boodschap gedeeld wordt. Onthoudt ook dat mensen niet graag een bericht delen met er een overduidelijke commerciële boodschap.
Meer weten?
Wanneer je campagne eenmaal is losgelaten, heb je er geen tot weinig invloed meer op, dus blijf op de hoogte van de resultaten die je behaald. Wij bij Pieter Online helpen je graag bij het opzetten van een viral campagne en zullen de resultaten bijhouden. Lees hier meer informatie over onze diensten of neem nu contact met ons op!