Instagram, het wereldwijde platform waar het allemaal draait om foto’s en video’s. Wanneer je als bedrijf jouw product of service wilt promoten, kan het gebruik maken van Instagram een hele goede keuze zijn. Net als bij adverteren op Facebook, kan je precies instellen welke gebruikers je wilt bereiken op basis van locatie, geslacht, leeftijd en interesses.

Het publiek van Instagram

Wanneer je gebruik wilt maken van Instagram marketing, is het belangrijk om te weten wie gebruik maakt van deze populaire app. In Nederland heeft 50% van de jongeren een instagram account en wordt de app daarnaast ook veel gebruikt door mensen tussen de 20 en 39 jaar oud. Adverteren op Instagram is dus vooral geschikt wanneer je als bedrijf een jongere doelgroep wilt bereiken.

Hoe werkt Instagram marketing?

Instagram geeft je de keuze om op verschillende manieren te adverteren. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor foto advertenties, videoadvertenties, carrousel advertenties en stories-advertenties. De naam zegt het eigenlijk al, bij foto- en video advertentie kun je je bedrijf promoten door middel van het plaatsen van een foto of een video. Een carrousel advertentie geeft je de mogelijkheid om meerdere foto’s te plaatsen en zo een verhaal aan je doelgroep te vertellen. Deze advertenties zullen dan verschijnen in de feed van de Instagram gebruiker. Je kunt er ook voor kiezen om te adverteren via Instagram Stories. Instagram gebruikers kunnen hier korte video’s of foto’s te plaatsen die voor 24 uur beschikbaar zijn. Bedrijven kunnen hier slim gebruik van maken door hun korte advertentie daar tussen te plaatsen.

Meer weten?

Een verhaal vertellen via foto’s en video’s kan jouw bedrijf niet alleen meer volgers geven, maar ook de naamsbekendheid vergroten en sales genereren. Bij Leadit helpen we je graag bij het creëren van een succesvolle Instagram campagne.