LinkedIn is hét professionele networking platform voor veel mensen en bedrijven over de hele wereld. Met 500 miljoen wereldwijde gebruikers is de website een perfecte plek op jouw bedrijf te promoten. Adverteren op LinkedIn kan onder andere zorgen voor meer volgers, meer interactie met je doelgroep en meer verkeer naar jouw website.
Hoe kun je op LinkedIn adverteren?
Bij het adverteren op LinkedIn, kun je uit twee verschillende opties kiezen. Als eerste, de ‘sponsored content campagne’, dan zal jouw gesponsorde post in de LinkedIn-feed van je doelgroep verschijnen. De andere optie is de ‘text ad’, bij deze mogelijkheid zal je advertentie aan de zijkant of aan de bovenkant van de LinkedIn pagina’s geplaatst worden.
LinkedIn advertentie opstellen
Net als bij Facebook adverteren, geeft LinkedIn je de mogelijkheid om meerdere advertentie versies en doelgroepen te creëren, zodat je kan testen welke advertenties het beste werken. Tijdens het opstellen van je advertentie is het slim om een afbeelding toe te voegen omdat dit kan zorgen voor meer kliks. Daarna kun je beslissen hoe je je budget wilt instellen, hier geeft LinkedIn je weer twee opties. Bij het ‘cost-per-click-model’ betaal je alleen wanneer iemand op je advertentie klikt en bij het ‘cost-per-impressions-model’ betaal je een vast bedrag voor elke 1.000 keer dat je advertentie getoond wordt.
Meer weten?
LinkedIn kan je veel mogelijkheden bieden om in contact te komen met vakmensen en je onderneming te laten groeien. Bij Pienter Online helpen we je graag verder door een persoonlijk plan en advertenties voor je op te stellen. Ga naar onze pagina over social media marketing voor meer informatie en mogelijkheden.