USP is een afkorting van Unique Selling Point. De USP geeft een beschrijving van unieke eigenschappen van jouw bedrijf, product of dienst. Dit is een manier om je te onderscheiden van jouw concurrenten. Daarnaast helpt het ook om de lezers te overtuigen. Ontdek hier hoe jij een USP kunt inzetten!
Voordelen van een USP
Zoals net al is gezegd helpen unique selling points om lezers sneller te overtuigen om jouw producten of diensten aan te schaffen. Dit doe je door je te onderscheiden van jouw concurrenten. Je moet er uitblinken. Het is dus belangrijk dat je geen ‘standaard’ positieve eigenschappen noemt in de USP. Door unieke eigenschappen te noemen, val je sneller op. Klanten zien deze uniciteit namelijk vaak als autoriteit en zeer goede kwaliteit. Het is dus maar een kleine moeite om een unieke USP te gebruiken en het werkt erg goed bij het werven van nieuwe klanten!
Voorbeelden van een USP
Het kan niet vaak genoeg genoemd worden, maar wees uniek! Een USP kan over verschillende gebieden gaan. Denk bijvoorbeeld aan marktleiderschap, prijs, kwaliteit of serviceniveau, innovativiteit en doelgroep. Een aantal voorbeelden zijn:
- De grootste mediawinkel van Nederland
- Gratis verzending
- Ook avondbezorging
- De eerste hydraterende zeep die de huid niet uitdroogt (Dove)
Hoe kun jij een USP inzetten?
Het inzetten van een unique selling point is net kinderspel. Het belangrijkste is dat je unieke eigenschappen benoemd. De unique selling points kun je verwerken in de meta description. Hier kun je mee uitblinken in de zoekresultaten van Google. Verder kun je ze ook op de website verwerken. Hier worden de klanten er dan weer aan herinnerd, waardoor de USP dan een overtuigende kracht is.
Meer weten?
Wil je meer weten over hoe jij een USP het beste kan inzetten? Bijvoorbeeld welke unieke eigenschappen jij het beste kunt noemen en welke niet. Of waar jij deze unique selling points het beste kunt verwerken. Leadit is hier dagelijks mee bezig en helpt jou graag, neem direct contact op!