Hoe werkt leadopvolging voor rijscholen?
Tijdens onze lead generatie campagnes verzamelen wij contactgegevens van leads. De contactgegevens komen binnen via onze advertenties. De advertenties die wij gebruiken zijn zeer doelgericht, hebben een professionele uitstraling en bevatten stimulerende prikkels waardoor de leads al snel het contactformulier in te vullen.
Nadat het contactformulier is ingevuld weten wij dus zeker dat de lead geïnteresseerd is, ook hebben wij zijn of haar gegevens nu. Dat is voor ons het moment om in actie te komen.
Onze verkoopspecialisten proberen de lead zo snel mogelijk te bellen nu de advertentie nog vers in de gedachten van de lead zit. De verkoopspecialisten zullen de lead op een professionele wijze precies uitleggen wat ze kunnen verwachten van de rijlessen en leggen de lead ook uit waarom de rijlessen voordelig zijn voor hem of haar. Nadat ze dit hebben uitgelegd aan de lead nemen onze specialisten alvast alle belangrijke informatie door die van toepassing zijn voor de proefles, zodat jij dat niet meer hoeft te doen. Nu de informatie is doorgenomen is het zaak om de proefles in te plannen. Samen met de lead gaan we kijken wat een geschikt moment is en door ons speciale agenda systeem kunnen we precies zien op welke dagen en tijden jij wel of niet kan, zo plannen we de afspraak altijd op het juiste moment plannen voor beide partijen.
Nu er een afspraak is gemaakt voor een proefles is het alleen nog zaak om de deal te sluiten. Dit zal vast goed verlopen, de lead is namelijk erg enthousiast geworden en heeft heel het koopproces al doorlopen. Zo is hij bekend geworden met jouw rijschool en nu staat hij op het punt bij jou zijn eerste rijles te doen. Jij hoeft hem alleen nog maar een duwtje in de rug te geven.